domingo, 20 de enero de 2013

Reflexió sobre "L'anàlisi dels anuncis de joguines"

El nostre treball per aquesta assignatura va ser un anàlisi dels anuncis publicitaris de joguines, tant presents a la televisió a la vida dels infants i tant influents per ells. 

Penso que com a docents hem de tenir una visió crítica davant els anuncis publicitaris, especialment els de joguines, ja que la majoria d'aquests transmeten una sèrie de valors negatius que poden afectar als infants de moltes maneres (personalitat, consumisme...).

Per a l'elaboració de l'anàlisi sobre els anuncis, hem buscat molta informació sobre l'evolució dels anuncis (des de la dècada dels 50 fins a l'actualitat). Fent aquesta recerca hem vaig adonar que els valors que es trasmeten als anuncis de les joguines no han canviat tant en el pas del temps, i les joguines tampoc. Fins i tot, avui dia continua estant present els rols sexites tant criticats per la societat, i tant influents en els nostres infants. Com per exemple, pel que fa a les nenes, el rol de maternalisme continua present actualment; o la importància que es dóna  la bellesa, creant nines que semblen dones, i que es veu molt reflectat en els anuncis. Pel que fa als nens, els ninots superherois, jocs de futbol, cotxes... transmeten valors com la força, la valentia o el coratge.

Molts d'infants creuen tot el que veuen als anuncis això provoca un consumisme important, ja que els infants volen i demanen als seus pares que li comprin les joguines que s'anuncien a la televisió, i molts de pares no ho saben controlar.

En definitiva, la publicitat infantil és un tema que no s'ha de deixar de banda, ni per part dels pares ni pels educadors, ja que hem d'educar en valors positius i hem de potenciar una visió critica envers els anuncis per a que els infants puguin esdevenir futurs ciutadans crítics i puguin llegir els missatges que amaga la publicitat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario